Tuesday, November 8, 2016

Anak 1 Tahun Meninggal Dunia Kerana Asap Rokok, Ingat Jangan Cium Dan Peluk Anak Selepas Merokok!!


Cuek Cuek - Anda apabila lagi nak berhenti, jangan pernah jenis saya, menyesal nanti”pesan lelaki yang saat ini berumur 35 th. pada orang ramai sesudah anaknya yang berumur 1 th. 10 hari wafat dunia akibat sangat terdedah pada asap rokok. 

Tuturnya anaknya itu wafat akibat pneumonia atau radang paru-paru, di umur yang begitu muda tentunya begitu tidak tebal untuk menyelamtkannya. 

Jengkel berbalut rindu lelaki ini menceritakan ceritanya pasti untuk mengingatkan pada orang lain. 

Saya yaitu sisa perokok tegar sepanjang 18 th., anak saya pompuan begitu comel, genap usianya 1 th. 10 hari dia meninggal dunia akibat di jangkiti radang paru paru yang berpunca dari asap rokok yang saya hisap sehari-hari. 

Saya tak merokok di sebalahnya, saya merokok jauh dari anak saya walau masihlah duduk di ruang yang serupa. 

Lalu bagaimana bisa membahayakan anak? Anak saya terserang toksin rokok yang menempel pada pakaian saat saya mensupport serta bermain dengannya selepas merokok. 

Pernyataan lelaki ini ikut memperoleh perhatian dari doktor ahli serupa ada bau toksin rokok yang menempel pada pakaian beresiko. 

Menurut Dr. Arif orangtua yang merokok di manapun baik dekat atau jauh ia bakal tetaplah beresiko, terutamanya untuk kanak kanak. 

Asap rokok masihlah beresiko dalam jarak 10 mtr. jadi meskipun merokok diluar rumah masihlah kemungkinan besar asap rokok masuk dalam rumah. 

Toksin yang menempel pada pakaian dimaksud third hand smoker, residu toksin rokok bahanya serupa seperti second hand smoker yang di sebut perokok pasif. 

Pasti begitu beresiko selepas habis merokok kita mensupport anak kita terlebih bayi, bila masuk rumah selepas merokok yakinkan anda mandi terlebih dulu serta menukar pakaian sebelumnya bermanja dengan anak. tegasnya.

ROMEOPOKER | AGEN POKER ONLINE | AGEN DOMINO99 ONLINE | AGEN BANDARQ

Tempat bermain poker online dan domino99 online paling besar di Indonesia. Selain menjadi pemain, anda juga dapat menjadi bandar melawan pemain lain di permainan BandarQ dan Bandar Poker

Baca Panduan Bermain :
Kami dapat dihubungi 24 jam di :
Livechat : www.romeopoker.com
BBM : D1BC1787
Line : 188ROMEOPOKER
Yahoo Messenger : csromeopoker
Share:

0 comments:

Post a Comment

Cek Kumpulan Nama Poker Online Indonesia Klik Di Bawah Ini.
.:: * NAMA AGEN POKER TERPERCAYA * ::.
Kumpulan Daftar Agen Poker Online

AGEN TERPOPULAR
MIN.DEPOSIT
PENDAFTARAN
AGENIDR
15.000 Daftar
ROMEOPOKER
10.000 Daftar
HITSDOMINO
20.000 Daftar
HITSQQ
20.000 Daftar
HITSPOKER
20.000 Daftar
PERI99
20.000 Daftar

Facebook

Blog Archive